Namn-förvirrad

Ibland blir jag så förvirrad. Och känner mig även väldigt ointerligent. Men alltså hör jag namnet Gördis så tänker jag mig en gammal gubbe med pipa i mun som spelar kort med sina gamla gubbvänner, en av dem; hans barndomskompis från lumpen; Dagmar. In kommer en av deras fruar; Rutger med hennes hembakta bullar och bjuder hela gänget.....

Lite jobbigt då någon kommer och säger att Gördis och Dagmar är kvinnonamn och Rutger ska föreställa ett mansnamn!

Inget illat nu mot er som heter eller någon vid detta namn.  Fina namn, men ville bara förmedla att ni förvirrar mig. Ville ha det sagt, här på bloggen, just för att man aldrig vet om ifall den personen man säger det till känner någon just vid namn D R eller G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0