Hemmaaaa

Hemma! Oj vad skönt. Vart ska jag börja.... hur ska jag sluta?
När mammas studenter åkte hem åkte vi till mammas kompis Larisa och sov där en natt. Vi gick på stan osv sista dagen och sen tog vi nattåg till Moskva. Därifrån flög vi till Simfiropel och sen åkte vi buss till Krim/Yalta - Ukraina :) Där började det tråkigt.... jag får hemskt ont i halsen och hosta. När vi kommer fram till min mammas kompis Natasha och hennes mamma får vi god mat och sen går jag och lägger mig direkt. Vaknar upp av att jag känner mig kokhet, och kan knappt andas... första jag får för mig är Svinis! Alla blir oroliga så vi ringer dit doktor. 39 graders feber och halsfluss var det. Och inte nog med att jag skulle börja ta 4 olika mediciner, jag fick en jävla spruta i rumpan också! Helvete vad jag grät. Jag är livrädd för sprutor. Jag har fortfarande ont i skinkan också.... det är 4 dagar sedan nu :P

Så jag missa en dag av äventyr men tog mig ut dagen efter och fick se det underbara havet, palats och mycket mycket mer. En mycket vacker plats Yalta. Över förväntan. Dock är jag ju ledsen över att jag bara fick se det en dag, eftersom att jag blev sjuk, så dit ska jag absolut åka tillbaka.

Resan hem var inte rolig. När jag är sur, vilket är väldigt sällan, så är jag en otroligt hemsk människa. :P Så Orela och Mamma fick stå ut med en tjurig mig i 3 timmar.... men jaaajaa :P Vi fick ju vänta på 2 flygplats i över 8 timmar på båda. Först från Simfiropel till Kiev, därifrån till London och sen hem till Göteborg. Tog mer än 24 timmar. Nej, inte kul när man är sjuk :P

Meeen... Resan var kanonkul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0