Aldrig mer...

...går jag upp kl 05.45. Inte kul alls. Mina ögon ville inte sammarbeta på föreläsningen. Plus att det var fullt på tåget så jag fick sitta (sov) på en träbänk i bistron. Snacka om träsmak i rumpan (eller som jag sa till Alex; Trästjärt) 

Älskar för övrigt föreläsningarna med den läraren vi hade idag. Hon är sjukt duktig och har hand om riktigt intressanta ämnen. Idag var det om Genus perspektiv, om varför det är så viktigt att det ska vara stor skillnad mellan man och kvinna. 
T.ex om man sitter på en spårvagn och man inte kan bestämma sig om personen som sitter mitt emot är man eller kvinna. Man blir galen tillslut för att man inte vet svaret. Varför är det så viktigt att man måste veta det egentligen? Sjukt bra föreläsning iallafall.
Sist vi hade henne var i vintras, och då pratade hon om de informella arbetena i Thailand, ex de små barn som prostiturar sig. Även om vi vill hjälpa dem genom att förbjuda det, så hjälper vi ju dom ändå inte, för då skulle de inte ha något sätt att få pengar på och dör förmodligen av svält osv.  

Såå intressant tycker jag. Därför har jag beställt en bok nu som hon, Anja, rekommenderade oss att köpa i vintras. Hon läste ett halvt kapitel från boken högt för oss, och jag blev verkligen taget.
"Välkommen till paradiset" heter den. Ska läsa läsa läsa nu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag mena mer att du brukar säga att hon bara skriker i sina låtar. ;) haha

2009-09-21 @ 23:51:48
URL: http://amandalivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0