Äntligen hemma!

Skönt att ha kommit hem faktiskt. Tror inte mina ben skulle klara av 1 dag till men bara GÅ. Här kommer liten sumering av veckan som gått, i St:Petersburg :

Dag 1 - Flyget gick bra. Vi mötte upp mammas väldigt trevliga kompis, från ungdomen, Lena som bjöd på mycket mat varje dag. Soppa varje dag vilket var kanon med tanke på att jag Älskar soppa! Dock bjöd hon på fisksallad, och ryssar lägger alltid på maten åt en, och hon la på huuur mycket som helst på min tallrik. Jag försökte verkligen äta upp den där salladen men när jag till slut fick en smörklump i munnen så sa det Stop. :P

haha sen kollade jag på tv och dom har ju dubbat precis allt. Jag kollade på Simpsons och eftersom att det också var dubbat med det engelska talet kvar så förstod jag ingenting eftersom att engelskan och ryskan blandades och blev till en stor gröt.

Dag 2 - Mamma betalade lägenhetshyra. Sen gick vi till lägenheten som jag inte varit i på 10 år. Mysigt, massa minnen kom tillbaka från när man kollade på rysk show på tv osv. MYS! Vi började må ganska dåligt efter ett tag pga allt damm så vi gick därifrån, åkte och mötte Lena och gick i en stor affär. Köpte vodka och andra gosaker ;)

Dag 3 - Städade vi lägenheten. Herregud vilken skillnad det blev. Dammet försvann men in kom grannens katter hela tiden som vi fick jaga ut :P Sen kollade vi på Teater/Opera :) Trevligt. haha till lunch åt vi borsz och drack champagne :P

Dag 4 - Visade vi lägenheten för mäklare. Jag sov väl igenom den tiden, då mamma, grannen och mäklaren pratade i köket. (mådde kasst) Sen åkte vi till Larisa och sov där :)

Dag 5 - Då gick vi en promenad i staden Larisa bor i. Där finns närmligen en borg som heter Nöteborg som är Svenskt :) Mamma och jag åkte sen till ett shoppingcentrum som var för dyrt så vi åkte tillbaka till St:Petersburg och kollade på en orgelkonsert. (de hade bytt ut opera för att det var för glatt så nära inpå attentaten i Moskva)

Den dagen var jag på jättedåligt humör, skäms så här efteråt men det kan bli så ibland.

På kvällen tog jag iallafall ett bad och vattnet var mörkgrått efteråt. Där ser man hur ren man blir av att gå mycket i storstäder :P

Dag 6 - tog vi sovmorgon. Åkte in till stan och mamma köpte piano-not-böcker. Åt, gick till en marknad med Larisa, sen till lägenheten för att mäklarna skulle ta kort sen gick vi på teater. Även om jag inte förstod någonting så var den faktiskt jätterolig. Superbra aktörer :)

Sen gick vi upp kl. 5 och flög kl. 10. Åkte första klass på x-2000, väldigt skönt och nu är jag HEMMA ! NAJS

Att tillägga:

Varje kväll shottade vi eller skålade i champagne.

Jag passar inte in i Ryssland pga. mina alldeles för tunna ögonbrun (de målar i sina extra mycket) mina platta skor (alla fina tjejer har HÖG-smal-klackat) ryska tjejer kan lätt ställa sig mitt på stan för att ta kort på sig själv, mycket posande, det skulle jag ALDRIG göra :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0