Moskva attentaten

Läskigt. Mamma och jag ville inte ta tunnelbanan efter att vi hörde om attentaten i Moskva. Vi tog buss och trådbuss istället. Läskigt. När jag hörde om detta tänkte jag mig att de två självmordsbombarna var 45 åriga kvinnor som mist sina män i krig. På riktigt var det två tjejer på 20 och 18 år! Jag blev helchokad när jag fick veta det. Dom har gått i skola och blivit lärda detta, alltså förmodligen hjärntvättade och sedan gjort detta.

Jag sörjer faktiskt. När vi kollade på nyheterna såg man att de flesta som dog var ungdomar.

Vad som var spännande var hurdanna bilderna var som de visade på nyheterna i Ryssland. De visade alltså bilder innifrån spårvagnen där man såg döda människor sitta på bänkarna eller ligga på golvet. Bilder på blod och människor som låg döda utanför också. Herregud, jag var chockad,fashinerad (stavas Alex? :P) såna bilder är ju typ olagligt att visa i Sverige.

Tråkigt att sånt här händer iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0