På tal om tomten :P

Kalaset hos Axel och Linnea var görtrevligt igår. Som vanligt :) Älskar släkten!
Dock kom det, det jag hade halvt väntat på... När vi åt glass säger Håkan helt plötsligt till mig: ja Alina, jag och Roland har ju diskuterat det, och eftersom att det inte är några barn med iår så ska vi nog skippa tomten. Och jag skrattar och svarar: haha vad roliga ni är! Den går jag inte på :P Håkan och pappa kollar på varandra och sen säger dom: fast... vi menar allvar. dom yngsta är ju 17, då spelar det ju ingen roll med tomten tänkte vi .... :P jag sitter chockad.... sen springer jag ner till Linnea och Axel och berättar detta och båda två blev precis lika chockade som jag :P haha vad jag skrattade åt dom. VA!? INGEN TOMTE!? Då kan vi ju inte skrika "Kommer inte tomten snart!?"
När vi hade protesterat ett tag så skrattade Håkan och sa "jaha... men det finns ju inga barn med iår". Jag och Linnea svarar med "men vi är ju barn!" Så Håkan sa att om vi var snälla nog så skulle vi ju märka om tomten kom eller inte.... :P

Idag är en städdag för mig. Mamma bad mig, och jag har ju inget bättre för mig så. Putsat fönstrena har jag gjort. Burit upp massa saker till vinden.. och dammsugit. ÅH VA D JAG LÄNGTAR TILL DEN 24 nu! :D


Det fick bli en bild på min fina syster och min älskade saknade farmor. Hade gjort vad som helst om jag fick en till jul med henne :)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag hoppas dom förstår att tomten måste komma! Och om inte tomten måste vi sjunga "kommer inte tomten snart" så att han kommer!

Åh, jag längtar så mycket till julafton!

2011-12-19 @ 17:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0