Melodifestivalen 2011

Tänkte ta och härma min vän Amanda, då jag är melodifestivalsfreak, och alla tycker olika :) Alltid roligt att jämföra, även om jag vet att jag alltid har rätt ;) haha

Dilba - Try Again
: Ja, jag hade väntat mig en lugn låt av henne, då hon inte riktigt har någon power i rösten, men den var ju disco-aktig. och ja... inte så bra eftersom att hon som sagt inte har power i rösten. Såg inte ut som att hon sjöng själv, då hon inte öppnade munnen och kläderna var jättefula och framträdandet var också rätt trökigt. Nej, Dilba ska hålla sig till lunga låtar, genom högtalare, inte på scen.

Swingfly - Me And My Drum: SÅ bra! :D Denna ringde jag ocg röstade på! Äskar deras musik och man ville bara upp och dansa när de sjöng :) I like!

Jenny Silver - Something In Your Eyes: Håller med Amanda, verkligen en schlager-låt. Det är som sagt den ABBA-låt som Björn och Benny aldrig skrev. Den var ju bra för att jag gillar Abba, men som sagt tråkigt när låtar låter som plagiat, så både bu och bä till denna :) men tycker det var bra att hon kom till anra chansen :)

Jonas Matsson - On My Own: Dåligt! Tråkigt! Kändes som minimelodifestivalen och 90-talet, precis som Marie Särneholts första val av kläder. FYFAN

Le Kid - Oh My God: Nä. Skitdålig låt, jobbiga tjejer och snurrande lakritsar var verkligen ingen hit :P

Rasmus Viber - Social Butterfly: Också skittråkig låt. Han såg astöntig ut och sjöng falskt många delar av låten.  och var det denna som lät som timotej?

Pernilla Andersson - Desperados: Den här ringde väl alla Lars Winnerbäckfans och röstade på. Om hon hade varit den blå partiet i politik är ju jag så låååångt åt det röda hållet som möjligt :P Verkligen inte min smak.

Danny - In The Club: Lätt bästa :) Jag kan t.o.m tänka mig att skicka denna till Eurovision. Jag sjunger skitsnyggt, dansar som Justin T, och ar sån utstrålning! Låten var väl inte en 10, men en 8 iallafall. Den kommer gå på radio i sommar, hoppas jag :D HURRA för DANNY! Jag är kär ;D


Tycke om hela delfinalen:
Ja jag gillade denna mycket mer än förra åren :) Tycker ju inte vi ska skicka lugn låt detta året då det gick skit 2010 ;) Så bra att det är fart i låtarna :) Jag gillade de snuttarna innan artisterna gick upp på scen, det var mycket roligare iår :D Minus går enbart BARA till Marie. Jag klarar inte av människan. Falskskratt och miner och fula kläder. Urs. Bort med henne!

Så :) Amanda och jag hade både lika och olika tycken om denna delfinal. Kommer det vara mer likt nästa gång? ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHAHA "Jag sjunger skitsnyggt" Bra att du tror att du är med Danny. :P

Jaa men ganska likt ändå. ;) Men hur kan du inte tycka om Rasmus. han hade ju as go röst. ;)

2011-02-07 @ 13:22:17
URL: http://amandalivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0