St:Petersburg

ÅH! Ja, jag kan inte påstå att det är något land jag tjatar om, men varje gång jag kommer tillbaka till den staden känner jag mig lite som hemma :) JAG, i en storstad! Det är verkligen inte ofta.
Vi bodde på det hotell vi alltid bor på, ca. 100 m från storgatan, Nevskij prospekt och vi gick från kl 10 till sent på kvällen, alltså hela dagarna. Eftersom att resan egentligen var "tillägnad" Vincent så blev det både dockteater, cirkus och djurpark och han var jätteimponerad glad och duktig (då han inte var galen ;))

Vi fick även vara med om firandet av segerdagen 1945, efter andra världskriget och det var jag riktigt imponerad av! En lång parad, Gamla vetteraner som varit med i kriget åkte i pampiga bilar, musik och jublande ryssar. MASSVIS! Så många så jag inte såg något som vanligt :P

Vi åkte även ut till "landet" där min mammas morbror med fru bor. Väldigt trevligt.

Och tro inte att jag missade eurovision delfinal 1 ;) haha! När vi kom hem till hotellet, trötta i varje del av kroppen och la oss ner i sängen, kommer Alexandra in och säger åt oss att sätta på kanal 1 på tv, och där var den! :D Eurovision börjar ju tydligen kl. 22 i Ryssland :) Men det var ju bara massa crap så jag skulle ju inte missat något. Och varför är Finland favorit? Den var ju skittråkig! Och Tyskland, om de kommer bra till iår, så kollar inte jag nästa år. För DEN är Sååååå tråkig! Tycker ju ingen låt sticker ut. Varför är även Frankrike vinsttippad när Marlena Erman gjorde Exakt samma nummer (fast 10 gånger bättre) för bara några år sedan och inte kom top 10? Europa har nog inte förstått vad tävlingen går ut på. Det är tråkigt.

nu är jag hungrig. och har lite hemlängtan till mina vänner =)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0