summering

Jag tänkte att jag skulle skriva en kort summering av min resa och att vara hemma från mitt andra hem innan jag drar mig mot stanoch gör lite ärenden. 

Resan har varit fantastisk, även detta år. Jag var lite orolig att det inte skulle vara samma sak utan Elvira, eller Lisen, men det har varit precis lika bra iår. Börjar undra vilket år som kommer dempa det roliga och jag kommer känna mig för gammal. Men i Turkiet ser jag fortfarande ut som 17-19 så... förhoppningsvis många år kvar ;)
Första dagarna var vi ju i Istanbul. Fantastiskt vacker stad. Vi gick hela dagarna, även den dagen det spöregnade och även om jag hade skoskav över hela fötterna. Och inga hela skor hade jag heller, men ena paret lagade vi för 40 spänn. Heja Turkiet :)
Sen började den långa resan till Gümbet. Uj, min rygg blir bara värre och värre och jag fick minsta platsen så det var inte lätt att sova på dom 12 timmarna. Men väl framme var det värt... mitt älskade Gÿmbet. och mitt älskade Tropicana. Hela familjen (minus Peter) var samlad och det kunde inte bli bättre :) Jag och Alex drog ut, även Orela hängde med en kväll och många fina människor man kände fanns kvar :) Kanon kul! 

Efter en vecka (tyvärr) åkte Erik och Orela hem, sjukt tråkigt, men istället fick vi fina Johanna och Birgitta som sällskap istället :) Underbart! Jag hoppas verkligen Johanna vill åka med en vecka nästa år också för det var supermysigt att ha med henne:) vi var också ute mycket, båttripar och promenad in till Bodrum. Och vilken prutare Johanna är! Proffset!

Sen åkte alla hem utom Jag mamma och pappa och jag trodde veckan skulle gå långsamt, men icke. Jag fann en vän som jobbade på hotellet... eller flera, men en som tog med mig ut och så på kvällarna :) Mycket trevligt. Dock var det väl pga honom som jag grät hela vägen hem på flyget och dagen efter.
Nu... jag har väl kommit tillbaka till vardagen i regninga Skara. Ska försöka skaffa jobb i Göteborg, så jag kommer nära min fina syster m. familj och även Erik och Orela :) Jag sitter och väntar på att Elvirakoff ska komma hem. Lisen har lämnat mig för Jönköping och Amanda har lämnat mig för Stockholm så dit får väl jag och Johanna ta och resa någon gång snart tycker jag :)
Annat som man har att se fram emot... tandläkaren... fixa ryggen... ja... inte mycket roligt vill säga :P 

MEN på lördag är det surströmming och då får jag se min fina släkt igen! JÄJ :D Har lite Linnea och Axel - abstinens just nu tror jag. (surströmmingen kan kvitta)
Nästa år åker jag i 4 veckor, om inget sker och kommer ivägen för mig! Bara så ni vet!
Puss till min fina familj och mina fina vänner från en positiv Alina :)

Kommentarer
Postat av: amanda livh

Bilder på lägenheten hade jag faktiskt tänkt lägga upp. :) När den är städad. ;)

2011-09-05 @ 16:36:36
URL: http://amandalivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0