Eurovision del 1

Vet inte hur jag ska orka. Är så jävla trött idag, men vilken dag! Både Estelles dop och Eurovision delfinal 1. ;D Men iallafall, tänkte skriva om låtarna, och sätter dom i den ordningen jag hoppas på.
-
-
1. Danmark - pga falsksången från Cypern kommer Danmark etta för mig. Jag har verkligen fastnat för denna låt.
2. Ryssland - Att dom lever! :D Detta är lycka!
3. Cypern - WoHo hejaheja! Den här gillar jag skarpt. Dock sjöng hon falskt, trååkigt :/
4. Island - Lite halvmysig filmmusik... den var ju bättre än förra årets vinnare iallafall (om man ska jämföra med något.
5. Rumänien - Somrig och trevlig. Lät lite grötigt i melodin men jaja
6. Finland - Muumin. Men fin. och kul med lite svenska :)
7. Israel - Påminner den inte lite om både The Moniker och Andreas Johnsson? Jaja, helbra tycker la jag.
8. Grekland - Får minus för att kören sjunger mer än sångerskan. SJUKT tråkigt. Annars var den väl lite klatschig.
9. Moldavien - Ja, som ni ser så hamnar många lugna låtar långt ner. Jag hatar lugna låtar. Denna var ju inte skitdålig iallafall.
10. Österrike - Alltså jag kan inte låta bli att hänga på denna låt. Dom är asäckliga men det är något kul med låten :P
-
-
Ungern - mja... näe
Sweitsch - (Jag orkar inte googla upp hur det stavas) böö
Montenegro - hehe mamma hjälp....
Albanien - Vad har hon på huvudet? Och varför applåderar alla när hon skriker? Jag hade buat.
Lettland - Herrejisses. Eller så kass är den inte, bara otroligt heltråkig. (Nu när dom sjunger går jag på toa)
San Marion - Stackars lilla land. MEN lägg märke till att jag tycker att tjejen från Belgien var sjukt mycket sämre.
Irland - Nä jag klarar inte av dom. High Scool Musical? Låter inte det så? Eller allt på disneykanalen? Men jag antar att mina 2 sista kommer gå vidare.. så är det alltid.
Belgien - 10 år gammal och kan inte sjunga. Fy fan, bara för att, kommer hon gå vidare...yök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0